lördag 18 juni 2011

Helg i Värmland

Då har vi haft en härlig helg i Värmland på Degernäs camping. En camping jag rekommenderar starkt, särskilt om du har hund med. Fina promenadvägar med flera ställen för hunden att bada.

Vi var där för att sälja hundprodukter hela helgen då det var en Eurasierhelg med ringträning, MH, grillkväll och avlsutningsvis specialutställning för Eurasier. Måste säga att detta är en väldigt trevlig hundras. Trots att hela campingen var full av dessa hundar hördes inte många skall. Jag som trodde spetsar var skälliga.

Själva åkte vi som sagt upp med husvagnen full av hundtillbehör. Våra puli Misha, Siouxsie och Charlie var med på resan. Vi fick en suverän husvagnsplats precis intill sjön, inte en dålig utsikt att vakna till. Sen måste jag rikta stort tack till Kicki Svalin, kennel Sorschies, som hjälpte mig hela helgen. Det mest arbetskrävande är ju att få upp och packa ner allt. Man behöver ju ha med sig en hel del saker då man inte kan förutsäga vad folk vill handla. På kuvaszspecialen sålde vi mest läderkoppel och dekorerade halsband. Här var det istället spårlinor, flytvästar och snakekedjor som såldes. Så här fint bodde vi på Degernäs camping:







Dags att åka hem - vi kommer gärna tillbaks!

4 kommentarer:

  1. Nej,nu börjar jag längta hem till Värmland när ja ser bilderna.
    Ulf

    SvaraRadera
  2. å så fint! Dit vill jag också åka.

    SvaraRadera
  3. Tack själv vännen för en trevlig helg :-)

    SvaraRadera