onsdag 29 januari 2014

Presenttips till hundägare!


Det här med presenter var länge ett problem för mig. Man kanske är bjuden på fest och ska ha med sig någon liten present, det är ändå god sed. Det ska inte vara för dyrt men inte heller för billigt. Du vill att personen ska uppskatta presenten mer än bara "åh vilken fin blomma, du hade verkligen inte behövt!". Vilket då kan skapa ett problem. 

Då kom jag att tänka på en sak som de flesta hundägare redan vet. Att vägen till en hundägares hjärta går genom deras fyrbenta vänner. Att min hund får en alldeles ny leksak eller ett fint ben värmer något alldeles extra. Det är något jag minns och även när jag själv givit bort en leksak eller ben kan jag se samma glädje som hunden visar spegla sig i deras ägare.

Här kommer några tips på presenter från Alice och Rufus.

Älgtuggben som finns i olika storlekar vilket gör det enkelt att variera om det är en stor eller liten hund. Då de flesta hundar gillar ben är det här ett ganska säkert kort. Älgtuggen innehåller inga gifter och är suvärna även till överkänsliga hundar - dessutom räcker de längre än vanliga hundben!


Sheila som är väldigt nöjd med ett älgtuggben av den större varianten.

Leksaker, här kan man variera sig lite beroende på den kunskap man har om ägarens hund. Har ägaren klagat på att deras hund är en "slaktare" och sprider ut leksakernas innehåll över hela hemmet kan man t ex ge ett ostoppat mjukdjur.

Ostoppad gräsand 

Om man ska ge något extra fint kan jag rekommendera fina hundskålar. De är stiligare än de flesta och ger ägaren en känsla av att deras hund är värd bara det finaste.

Hundmatskål
Chacco  Classic

Skålarna från Chacco är faktiskt tillverkade för att fungera som present till hundägare och de kommer i en väldigt fin presentkartong! Givetvis finns massor av mer presenter i CSiGORAs hundbutik men detta är några av våra (Alice och Rufus) favoriter!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar